Dăncilă şochează din nou: ”Să nu ne mai înveţe europenii de drumuri, care ei habar nu are să toarne o şosea!”

Viorica Dăncilă s-a făcut de râsul Europei, din nou şi fără niciun efort, aseară, la Sinteza Silei. În încercarea de a-şi ironiza partenerul de discuţii pe teme de recomandări MCV, prim-vicepreşedintele Comisiei Europene, Frans Timmermans, Viorica Dăncilă a dat dovadă, încă o dată, de o crasă necunoaştere a limbii române, a geografiei Europei şi a elementelor de specific cultural local, la momentul la care a categorisit un monument din piaţa Handschoenmarkt, situată în faţa Catedralei din Anvers, drept ”o monstră de asfaltare în bătaie de joc”.

”Dupe discuţiile care au fost constructive şi au reprezentat o continuare a celor deja stabilite în cadrul întrevederii ce a avut loc la Bruxelles săptămâna trecută, am vizitat împreună cu domnul Timmermans Catedrala din Antwerp, la domnia sa acasă, în Olanda (n.r - Anvers, sau Antwerp în flamandă, este un oraş situat în Belgia), pentru a parafa relaxat nevoia unei bune cooperări intre Executivul României şi Comisia Europeană. Nu mică mi-a fost surpriza să găsesc în piaţă la Henşonmart, o statuie cu un copil călare pe un şarpe de marmură, peste care, când municiplaitatea a turnat şoseaua din piatră cubică, muncitorii au trecut pur şi simplu cu utilajele, fără să o ocolească sau să o mute din drum. V-am adus şi o poză să vedeţi monstra (n.r - mostra) de asfaltare în bătaie de joc. Deci să nu ne mai înveţe europenii de drumuri şi de MCV, care ei habar nu are să toarne o şosea!”, a declarat premierul Dăncilă.

Cu excepţia lui Mihai Gâdea, mai plimbat prin stăinătăţiuri şi mai documentat, gafele în lanţ ale Vioricăi Dăncilă nu au fost sesizate de invitaţii din platou, în mare parte la fel de ignoranţi ca şi premierul. Statuia din piaţa Handschoenmarkt, situată în faţa Catedralei din Anvers, nu înfăţişează un copil călare pe un şarpe, ci un copil îmbrăţişându-şi câinele credincios în momentul morţii, integrarea grupului statuar în peisaj prin acoperirea cu pietrele cubice ce formează pavajul pieţei având un caracter estetic dar mai ales simbolic.

Nello şi câinele său, Patrasche, sunt două personaje de legendă ale Belgiei, povestea vieţilor lor încheiate tragic, prin îngheţare, în faţa Catedralei din Anvers, în secolul XIX, fiind un manifest universal despre prietenie şi devotament.

Comentarii
Vezi și